Kørekort til personbil

Leder du efter en køreskole, hvor du kan tage et kørekort til personbil B, har du fundet det rigtige sted. Hos Ross Køreskole har vi bred erfaring inden for færdselssikkerhed, undervisning og drift af uddannelsescenter, så du er sikret et undervisningsforløb af høj kvalitet. Vi tilbyder fleksibel undervisning, så du kan tage dit kørekort til personbil aften eller weekend, og så står vores kompetente kørelærere altid til rådighed med svar på dine søgsmål.

Det er vigtigt, du føler dig sikker, når du skal tage et kørekort til personbil, og derfor lægger vi hos Ross Køreskole vægt på service, tryghed og faglig kompetence. D. 1. januar 2017 startede en forsøgsordning, som gør det muligt for 17-årige at tage kørekort. Dette gør de nye bilister mere sikre, når de som 18-årige må køre alene.

Betingelser ved erhvervelse af kørekort til personbil

Du kan tidligst påbegynde undervisningen af kørekort til personbil 3 måneder før, du fylder 17 år. For teoriprøven gælder det, at du tidligst kan tage denne 1 måned, før du fylder 17 år, og så kan du tidligst gå til den praktiske prøve på dagen for din 17-års fødselsdag. Får du dit kørekort til personbil som 17-årig, skal du være opmærksom på, at du skal have en erfaren bilist som ledsager, indtil du fylder 18 år. Ledsagerens opgave er at give dig råd og vejledning og hjælpe dig med at bevare overblikket, og kører du med en ledsager, må dette kun foregå i Danmark. Ligeledes skal du være opmærksom på, at ledsageren skal:

• være minimum 30 år
  • have haft et dansk udstedt kategori B kørekort i de seneste 10 år. I den periode må kørekortet ikke have været frakendt – hverken betinget eller ubetinget
  • have et gyldigt kategori B kørekort, der er udstedt i Danmark
  • altid medbringe kørekort
  • til enhver tid lovligt kunne føre bilen

Derudover gælder det for kørekort til personbil B, at du skal have en lægeattest, som dokumenterer syn, hørelse m.m. Et handicap behøver ikke forhindre dig i at køre bil, men det skal dokumenteres af lægen, som udsteder en lægeattest i forbindelse med dit kørekort. Ligeledes skal du have sædvanlig bopæl i Danmark, og så skal du som førstegangserhverver have gennemført et kursus i færdselsrelateret førstehjælp. Formålet med kurset er, at deltagerne skal have de færdigheder, der gør dem i stand til at handle korrekt ved trafikuheld og skader i forbindelse hermed. Kurset må maksimalt være et år gammelt, når du ansøger om at få et kørekort. Førstehjælpskurset inkluderer undervisning i:

• førstehjælpens 4 hovedpunkter
  • forhold ved trafik- og færdselsrelaterede ulykker
  • top-til-tå-undersøgelse (undersøgelse af skader på hele kroppen)
  • førstehjælp til bevidstløs, som trækker vejret
  • førstehjælp til bevidstløs, som ikke trækker vejret
  • standsning af livstruende blødninger og knoglebrud
  • kontrol af det indlærte/ afslutning

5Tilmeld dig kategori B kørekort i dag

Hos Ross Køreskole er prisen for lovpakken er 17.995 kr. LIGE NU 16.995 kr. inklusive moms. Tilmelder du dig uddannelsen til at erhverve et kategori B kørekort, får du:

• godkendelse af ansøgning
  • bestilling af køreprøve
  • ubegrænset teoriundervisning
  • 4 lektioners øvelseskørsel på manøvrebane
  • 4 lektioners øvelseskørsel på køreteknisk anlæg
  • 16 lektioners øvelseskørsel i skolevogn
  • adgang til undervisning og teoriprøver på internettet
  • leje af skolevogn til praktisk prøve

Herudover er der udgifter til:

• færdselsrelateret førstehjælp (650 kr.)
  • prøvegebyr politi (1.170 kr.)
  • evt. ekstra kørelektioner (650 kr.)
  • lægeerklæring (300-500 kr.)
  • foto (100-150 kr.)

Tilmeld dig uddannelsen til kategori B kørekort allerede i dag og har du spørgsmål til kørekort til personbil B, står vi klar.
Du kan kontakte os på tlf. 51 90 22 70 eller mrs@ross-koreskole.dk. Vi ser frem til at høre fra dig og hjælpe dig godt på vej.

Spørgsmål og svar om forsikring

Forsikring
Når en 17-årig kører din bil, vil bilens lovpligtige forsikring som udgangspunkt dække på samme måde, som hvis andre med gyldigt kørekort kører bilen. Men vær opmærksom på, at du som ledsager for en 17-årig skal opfylde en række krav – selvom du “kun” er passager.

Nogle forsikringer har højere selvrisiko for førere under 25 år. Kontakt dit forsikringsselskab, hvis du er tvivl om noget.