Kørekort i Odense

At tage kørekort i en bil med automatgear giver dig mulighed for at bevare fokus på trafikken og selve kørslen, da du ikke skal bekymre dig om gearskifte og koblingspunkt eller frygte, at bilen går ud. Det betyder, du har god tid til at orientere dig og fra start lære, hvordan du i bil navigerer i trafikken.

Samtidig har du med et kørekort i Odense til automatgear begge hænder på rattet og kan derfor reagere hurtigere, hvis noget uventet skulle ske. Derudover kører du altid i det rigtige gear, hvilket mindsker slid på bilen, og så får du en glidende overgang, som gør det behageligt for både dig selv og dine passagerer under kørsel, hvor du ofte skal op og ned i fart. Hos Ross Køreskole tilbyder vi derfor udelukkende erhvervelse af kørekort i Odense i en bil med automatgear, da dette ofte mindsker behovet for køretimer, og du på bedst mulig vis kan blive en tryg del af trafikken.

Kørekort i Odense med automatgear

Leder du efter en køreskole, hvor du kan tage et kørekort i Odense i bil med automatgear? Så har du fundet det rette sted. Fra d. 1. januar 2017 gjorde Færdselsstyrelsen det lovligt, at man som førstegangserhverver kan tage kørekort til bil med automatisk gear, da flere og flere biler er udstyret med denne geartype. Det betyder, du kun har ret til at køre bil med automatgear. Du kan dog til enhver tid ophæve denne begrænsning på dit kørekort i Odense. Så vil du, efter at have bestået køreprøven med automatgear, gerne køre med manuelt gear, kræver det, du består en ny, praktisk køreprøve i en godkendt skolevogn med manuelt gear.

Det er politiet, der giver tilladelse til, at du kan erhverve kørekort til biler med automatgear, hvorefter dit kørekort får en påtegning med kode 78 i rubrik 12. Og har du allerede et almindeligt kørekort, men ønsker at udvide dit kørekort i Odense hos os, må du fortsat føre biler med manuelt såvel som automatgear.

Læs mere om kørekort til automatgear

Der er flere fordele ved at erhverve sig et kørekort til automatgear, men først og fremmest øger du din koncentration i trafikken, fordi du ikke skal foretage gearskifte. Undervisning i bil med automatgear er nøjagtig den samme som ved manuelt gear med undtagelse af kørsel i skolevogn. Ved erhvervelse af et kørekort i Odense følger du et helt normalt hold og forløb, men kan på manøvrebane og køreteknisk anlæg komme til at køre i en bil med manuelt gear. Det eneste krav ved erhvervelse af kørekort til automatgear er, at den praktiske køreprøve aflægges i en bil med automatgear.

Hos Ross Køreskole kommer du til at køre i en Audi Q7 eller Audi Q3 med automatgear og slipper dermed for uoverskueligheden ved at skulle fokusere på både gearskifte, koblingspunkt og den øvrige trafik. Har du spørgsmål til erhvervelse af kørekort til automatgear, eller ønsker du yderligere vejledning i forbindelse med kørekort i Odense, står vi til rådighed på tlf. 51 90 22 70 eller mrs@ross-koreskole.dk. Vi glæder os til at høre fra dig og hjælpe dig med dit kørekort i Odense.